A TikTok és más közösségi média platformok egyre nagyobb szerepet játszanak az utazási célpontok népszerűsítésében. Az olasz Roccaraso városának polgármestere, Francesco Di Donato, nemrégiben megszorításokat vezetett be a turistabuszok számára, miután egy TikTok-sztár, Rita De Crescenzo, több ezer látogatót vonzott a városba - írta meg a The Guardian.
A vasárnapi roham során 260 busz érkezett, több mint 10 ezer turistát hozva a Campania régióból, ami teljesen eltorzította a város mindennapjait. A látogatók főként olcsó utazási ajánlatokkal és közösségi média befolyásolásával jutottak el a városba, ahol az infrastruktúra nem volt felkészülve ekkora tömegre.
A túlzsúfoltság nemcsak a közlekedést tette lehetetlenné, hanem a helyi lakosokat is frusztrálta, akik a piknikező látogatók miatt szeméttel találták szemben magukat. Di Donato elmondta, hogy bár a városnak mindig is voltak forgalmas napjai, ilyen tömegekre még sosem számítottak. Az incidens rávilágít arra, hogy a közösségi médiában megjelenő helyek népszerűsége hirtelen, kiszámíthatatlan következményekkel járhat.
A polgármester a problémát súlyosnak tartja, és már arról beszélt, hogy akár a hadsereg bevonására is szükség lehet a helyzet kezelésére. Ugyanakkor, a turisták korlátozása mellett, a busztársaságoknak előre kell foglalniuk a helyeket, hogy megelőzzék a további túlzsúfoltságot.
A TikTok-sztár, Rita De Crescenzo, aki több mint 1,7 millió követővel rendelkezik, elismerte, hogy ő vonzotta a turistákat, de kijelentette, hogy nem vállalhat felelősséget mások viselkedéséért. Bár a látogatók számának növekedése önmagában nem lenne probléma, a helyi infrastruktúra és szolgáltatások nem készültek fel ekkora tömegre, amit jól tükröznek a polgármester nyilatkozatai.
A közösségi média növekvő hatása nem csupán a nagyvárosokban, mint Velence, Firenze vagy Róma, hanem a kisebb, kevésbé ismert településeken is megjelenik.