A brit székhelyű kozmetikai vállalat a hónap elején sajtóközleményben jelentette be, hogy amerikai leányvállalata március 1-jei hatállyal megszűnik. Hozzátette, hogy 105 kanadai üzlete közül 33-ban azonnal megkezdődik a felszámolási értékesítés, és "az online értékesítés a kanadai e-kereskedelmi áruházon keresztül leáll", de az összes kanadai helyszín egyelőre nyitva marad.
Az elmúlt évek magas inflációja ártott a hagyományos kiskereskedőknek, különösen az olyanoknak, mint a The Body Shop, amelyek túlnyomórészt bevásárlóközpontokban működtek, és a nehéz helyzetben lévő középosztályt célozták meg - közölte a CNN.
A The Body Shopot, amely természetes, fenntartható, etikus és kegyetlenségmentes termékekről ismert, 1976-ban alapította az Egyesült Királyságban Anita Roddick emberi jogi aktivista és környezetvédelmi aktivista. Az egyik első olyan vállalat volt, amely számos terméke esetében megtiltotta az állatkísérleteket. 2019-ben "B Corp" minősítést kapott, amely olyan vállalatoknak adható, amelyek megfelelnek bizonyos átláthatósági és környezettudatossági előírásoknak.
2023-ra több mint 80 országban 2500 kiskereskedelmi helyre terjeszkedett, és több mint 60 piacon online is megvásárolható volt. Megalakulása óta a The Body Shop többször is gazdát cserélt. A L'Oréal kozmetikai óriás 2006-ban több mint egymilliárd dollárért vásárolta meg, majd 2017-ben újabb egymilliárd dollárért eladta a brazil Natura vállalatnak.
A márka az elmúlt években gyengélkedett. Egy 2023 elején készült jelentésében a Natura megjegyezte, hogy a The Body Shop "szembesül az ellenszéllel": 2022-ben 13,5%-os éves szintű visszaesés volt tapasztalható, amely a vállalat szerint "messze nem volt könnyű" a márka számára. A közvetlen fogyasztói csatornái, amelyek "a Covid alatt profitáltak", visszatértek a "normalizáltabb, a járvány előtti szintre", ami tovább befolyásolta az értékesítési számokat, mondta a Natura.
Tavaly év végén a The Body Shopot mintegy 266 millió dollárért eladták az Aurelius vagyonkezelő csoportnak.