A bécsi repülőtér 2023-ban 29,5 millió utast szolgált ki, ami 24,7%-kal több, mint az előző évben. A növekedés elsősorban a nyaralási célú utazások iránti erős keresletnek köszönhető. A szegmens forgalma 2023-ban 33%-kal nőtt, míg az üzleti utazásoké csak 18%-kal.
A bécsi repülőtér legnagyobb légitársasága a Lufthansa leányvállalata, az AUA, amely 46,9%-os piaci részesedéssel rendelkezik. A Ryanair 20,2%-os, a Wizz Air pedig 6,9%-os piaci részesedéssel rendelkezik.
A bécsi repülőtér 2023-ban már a járvány előtti szint 93%-át érte el. A Lufthansa-csoport többi németországi légi csomópontja még nem érte el ezt a szintet. München 2023-ban a válság előtti szint 80%-át, Frankfurt pedig 84%-át érte el.
A Flughafen Wien csoport nemzetközi érdekeltségeinél 2023-ban még a válság előtti szintet is meghaladta a forgalom. A máltai repülőtér utasforgalma 6,7%-kal 7,8 millióra nőtt, a kassai repülőtér forgalma pedig 12%-kal 622 ezer utasra növekedett.
A Flughafen Wien AG a további növekedés érdekében az idén folytatja terminálbővítő beruházásait. A 3. terminál déli szárnyának alapkőletétele februárban várható, míg a tervezett harmadik kifutópályáról a vezérigazgató szerint idén még nem születik döntés.
Az előkészítő munkák azonban folyamatban vannak és 2025-ben vagy 2026-ban hozhatják meg a döntést. A kifutópálya kivitelezése a becslések szerint hét évet vehet igénybe.
Korábban megírtuk, hogy a Wizz Air újraindítja Budapest és Tel-Aviv közötti repülőjáratait márciusban.