Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Külföld

Zelenszkij betiltotta az ukrán ellenzéki tévéket

10perc.hu
2021. 02. 03.
Zelenszkij betiltotta az ukrán ellenzéki tévéket

Volodimir Zelenszkij lépésére válaszul az ukrán államfő alkotmányos felelősségre vonását kezdeményezi az ellenzék.

Úgy tűnik, újabb komoly politikai válság kezd kibontakozni Ukrajnában, miután Volodimir Zelenszkij elnök rendeletében pénzügyi és gazdasági szankciókkal sújtott az ellenzékhez kötődő három televíziócsatornát. Az államfő gyakorlatilag megvonta tőlük a működési jogot, illetve öt évre szóló büntetőintézkedéseket vezetett be a tulajdonosuk, Tarasz Kozak ellenzéki politikus ellen. A szankciókról szóló rendelet kedd éjszaka jelent meg az elnöki hivatal honlapján.

Az előzményekhez tartozik, hogy az ukrán nemzetbiztonsági tanács a 112 Ukrajina, a News-One és a Zik televíziócsatornák és a hozzájuk kötődő vállalatok – összesen nyolc jogi személy – ellen vezetett be szankciókat, megtiltotta a hozzájuk kapcsolódó kereskedelmi tevékenységet, pénzügyi tranzakciókat és szolgáltatásokat. Mindhárom televízió már kedd éjszaka, az elnöki rendelet megjelenése után megszakította a sugárzást, adásaik azóta csak a YouTube videomegosztó portálon követhetők.



Tarasz Kozak pártja, az Ellenzéki Blokk - Életért a legfelsőbb bírósághoz fordul, és kezdeményezi Zelenszkij alkotmányos felelősségre vonását, arra hivatkozva, hogy a mindenkori államfő nem vezethet be szankciókat ukrán vállalatok és polgárok ellen. A párt frakciójának társelnöke, Vadim Rabinovics a parlament szerdai ülésén felszólalva azt hangoztatta, hogy Zelenszkij megsértette az ország szavazóit, a hatalom parancsba adta „független újságírók megölését”, és ennek érdekében egy hazafias különcsoportot hozott létre. Rabinovics felhívta a figyelmet arra, hogy a független Ukrajna történelmében még sohasem fordult elő, hogy betiltottak volna tévécsatornákat.

Julija Mendelj elnöki szóvivő az ellenzéki vádakra reagálva a Facebookon közölte, hogy a televíziós társaságok működését nemzetbiztonsági megfontolásokból tiltották le, mert az Ukrajna elleni orosz propaganda és háború eszközeivé váltak. Bebizonyosodott szerinte, hogy mindhárom televíziót Oroszországból pénzelik. A nemzetbiztosági tanács a vonatkozó törvényekkel összhangban hozta meg a döntést - írta.



A rosbalt.ru idézi Zelenszkij válaszát is, amelyet a Twitteren tett közzé. Ebben az államfő kifejti, Ukrajna határozottan támogatja a szólásszabadságot, de azt nem engedheti meg, hogy más ország propagandája aláássa az országa tekintélyét és megbontsa a nyugalmat.

„Nem engedhetjük meg, hogy idegen érdekek aláássák Ukrajna tekintélyét, és akadályozzák őt az Európai Unió és az euro-atlanti integráció felé vezető úton. Ez nem más, mint harc az igazságért és az európai értékekért” – tette hozzá Zelenszkij a közösségi oldalán.

Főkép forrása:
rosbalt.ru

Hirdetés

További cikkek