Orbán Viktor miniszterelnök közösségi oldalai augusztusban minden eddiginél nagyobb hirdetési támogatást kaptak: a Meta Ad Library adatai szerint a Fidesz összesen 99,3 millió forintot költött a kormányfő Facebook- és Instagram-hirdetéseire.
Ezzel Orbán Viktor a második helyre került a legtöbbet hirdető politikai szereplők listáján – alig maradva el az Apáti Bence nevével fémjelzett Nemzeti Ellenállás Mozgalomtól (NEM), amely 101,8 millió forintot költött ugyanezen időszakban.
NEM: a nyár hirdetési bajnoka
A NEM nemcsak Facebookon volt aktív: a YouTube-on is 68,5 millió forintért hirdettek augusztusban. A teljes nyár során így mintegy 290 millió forint ment el olyan reklámokra, amelyek nagy része a kormány üzeneteivel cseng össze. A finanszírozás forrása azonban továbbra sem ismert.
Orbán a második helyen a nyári összesítésben
Ha a teljes nyári időszakot nézzük, Orbán Viktor oldalain összesen 141 millió forintnyi hirdetés futott a Fidesz finanszírozásában. Bár ezzel a második helyre került, augusztusban egyértelműen látható a fokozott ráerősítés a hirdetésekben.