Szegeden évek óta napirenden van a harmadik Tisza-híd megépítése, amely a növekvő forgalom miatt vált halaszthatatlanná. Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint a projekt egyik legnagyobb akadálya az SZTE-vel való megállapodás, mivel a híd nyomvonala az egyetem több létfontosságú épületét is érinti. Az SZTE kancellárja, Fendler Judit cáfolta az akadályozás vádját, és hangsúlyozta: az egyetem soha nem hátráltatta a híd megépítését, sőt, már 2021-ben kezdeményeztek egyeztetéseket.
Az érintett egyetemi épületek – például a klinikák hőközpontja, a veszélyeshulladék-égető és a Biobank – nemzeti létfontosságú rendszerelemeknek minősülnek, ezért működésük folytonosságát biztosítani kell. Az épületek újraépítése jelentős költségeket, 8-10 milliárd forintot igényel, ami az első lépés a hídépítés megkezdése előtt. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint az érintett épületek bontása 2026 áprilisában kezdődhet meg, és csak ezután indulhat a híd tényleges kivitelezése.
Bár az építési engedélyek és a kiviteli tervek már rendelkezésre állnak, a kormányzatnak 2026-os országgyűlési választások előtt kell döntést hoznia a beruházás finanszírozásáról. A szegediek hosszú évek óta várják a harmadik híd megépítését, amely jelentősen enyhítheti a jelenlegi közlekedési nehézségeket a Tisza-parti városban - közölte az Index.