Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Elektromos rásegítésű kerékpárok is lesznek a fővárosi közbringa-szolgáltatásban

10perc/MTI
2024. 04. 09.
Elektromos rásegítésű kerékpárok is lesznek a fővárosi közbringa-szolgáltatásban

Megreformált rendszerrel gyarapodik a Bubi.

A tervek szerint 2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban, a Bubi 3.0 rendszerében a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester kedden, Budapesten.

A Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomásnál tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára - 4500-ra - emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhető válnak majd.

A főpolgármester nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz. "Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba" - fogalmazott, majd úgy folytatta: a Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogy hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabb közlekedünk.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója közölte, a Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomás a 208. a sorban. Mintegy 30 százalékkal bővítették az állomások számát az elmúlt három évben - mutatott rá. Hozzátette, a Bubi 2.0 2021 tavaszi indulása óta mostanra átlépték a 8 milliós bérlési számot. A napi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jelenlegi közbringa-rendszer, a Bubi 2.0 "hatalmas siker."

A BKK vezetője beszélt arról is, hogy a Bubi nagyon jó céllal jött létre, de "nem igazán vette figyelembe az ügyféligényeket, és ezért (...) nem tudott olyan sikereket elérni". A Bubi 2.0 kialakításánál meghallgatták az ügyfeleiket és figyelembe vették a digitális fejlődést is. Erre példaként említette azt, hogy könnyebbek lettek a kerékpárok és "teljesen új digitális alapú" lett a bérlés.

A Bubi 3.0-ról szólva közölte: a jelenlegi szerződés 2025 decemberében lejár, és a szolgáltatás folytonossága érdekében a közbeszerzést szeptemberben ki kell írni. Az a cél, hogy a Bubi 3.0 legalább olyan fejlődést hozzon, mint amit hozott a Bubi 2.0. Szólt arról is, hogy a BKK rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jó gyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen, továbbá kérdőívvel vizsgálja a felhasználók elégedettségét.


Főkép forrása:
MTI/Bruzák Noémi
Címkék:
#Budapest

További cikkek