Japánban manapság a Mazda gyártja a legszebb és legminőségibb autókat. Várható volt, hogy egyszer az USA piacára is terveznek egy oda megfelelő méretű szabadidő-autót. Ugyan nem siették el, de aztán csak megszületett a Mazda CX-60, amely formailag is inkább a tengerentúli elvárásoknak akar megfelelni. Ez sem csúnya autó, sőt, de nem annyira finom és harmonikus, mint a testvérei, Mazda6 vagy a CX-30.
Persze tipikus Mazda-designt kapott ez is, csak a ragadozómadár szemére emlékeztető fényszórót még emészteni kell a korábbi kecses vágott csíklámpákhoz képest. Érdekes módon, oldalról és hátulról azért sokkal jobban fest ez a nagy crossover, mint elölről. A feneke nagyon harmonikusak és szép, igaz mazdás a lámpáival.
Az utastér a japán márkától megszokott stílusú. Semmi extra vagy meglepő megoldás nincs benne. Ha csak annyi nem, hogy most már digitális óracsoport van a sofőr előtt. Összességében a belső ízléses, minőségi és jól értelmezhető. A központi kijelzőn azért modernizálhattak volna valamit, az már évek óta alig változott.
Méretre hatalmas a CX-60-nak, amelynek a karosszéria 4,745 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy hét centivel hosszabb a már rég nem forgalmazott CX-7-nél, a szélessége 1,89 m (tükrök nélkül), a magassága 1,68 m. És a tengelytávolsága is jókora, 287 centiméter. Nagyjából akkora ez a kocsi, mint az X5-ös BMW. Hátul azért még sincs benne annyi hely, mint az kívülről tűnik, vagy mondjuk a Toyota RAV4-ben, de azért egy 185 centi magas embernek elég a fej- és a lábtér. Elöl nagyon kényelmesen el lehet terpeszkedni, az amerikaiak imádni fogják. A csomagtartó mérete 570 liter, ami nem kicsi, tehát a nagyfeszültségű akkumulátorok térigénye ellenére is bőven van benne hely.
Az összkerékhajtású Mazda CX-60 PHEV külső töltésű hibridet, 2,5 literes motorral, 327 lóerős rendszerteljesítménnyel árulják. Az USA eladhatatlan is lenne ennél szerényebb erőforrással, de kell ekkora kraft ehhez a géphez, mert nagy és nehéz, 2,1 tonna. Amúgy nálunk, Európában még egyetlen sorozatgyártású Mazda sem nyújtott ekkora teljesítményt. A villanymotor hatótávja 63 kilométer, ami városi használat során, melegebb időben nagyjából meg is felel a valóságnak. Ez pont elég a napi ingázáshoz.
Amúgy darabosan működik a benzines erőforrás és szokatlanul jól hallható a villanymotor hangja is. Indokolatlan rántások zavarják az autózást, amiben szerepe lehet annak, hogy hidrodinamikus nyomatékváltó helyett többlemezes tengelykapcsoló van a motor és a sebességváltó között, amely elektromos üzemben is cseréli az áttételeket. Hát, ebből a szempontból kielemezhettek volna egy Priust... Meg a fogyasztás miatt is. A hibridmotor városban simán eszik 10 litert, vagy többet. Meglepő volt, hogy a benzinmotor akkor is beindul EV üzemben, ha az akkumulátor töltöttsége, a hatótáv még nem nullázódott le.
A 200 lóerős dízel Mazda CX-60 listaára 16,3 millió forintról, a 2,5 literes konnektoros hibrid 21 millióról indul, ami azért nem kevés. Persze, aki kicsit is képben van, az tudja, nagyon elszálltak az újautók árai, és ma már ez az átlag. Például a Toyota RAV4 PHEV majdnem másfél millióval több, 22,4 millió a kezdőára. A CX-60 Homura csúcsmodellért 25,4 millió Ft kérnek, ami jó sok pénz, de sajnos a konkurencia sem olcsóbb, sőt.