Az Alpine csapata és Esteban Ocon végleg megérkezett a Forma-1 legszűkebb elitjébe, hiszen mind az istálló, mint a 24 éves pilóta az első győzelmét aratta az F1-ben. Persze ehhez sok mindennek kellett összeállnia, ám Ocon – akinek eddigi legjobbja a tavalyi Szahíri Nagydíjon elért második hely volt – élt a lehetőséggel.
Előbb kellett Valtteri Bottas hatalmas hibája a rajtot követően, ugyanis a Mercedes finn versenyzője egyedül csapattársát kímélte meg, ugyanakkor a teljes élmezőnyt – köztük Lewis Hamilton nagy ellenfelét, Max Verstappent – magával rántotta akkor, amikor nem tudta bevenni az első kanyart.
Miután piros zászlóval leintették a futamot, és majd 30 perc múlva új állórajtot rendeltek el, elkezdett gyors tempóban felszáradni a pálya, és a Mercedes elkövette az idei év legnagyobb taktikai bakiját. Nem cseréltek kereket Hamiltonnak, így a brit egyedül állt fel a rajtrácsra, míg a többiek a boxba hajtottak a száraz pályára való gumikért. Mire a hétszeres világbajnok is megkapta a jó abroncsokat, a mezőny végén találta magát.
Hamilton utána hiába gázolt át a mezőnyön, az 54. körben utolérte a harmadik helyért harcoló Fernando Alonsót, aki nyolc körön keresztül szenzációsan tartotta fel a brit versenyzőt, ezzel bebiztosítva az élen haladó csapattársa, Esteban Ocon győzelmét.
A fiatal francia mögött a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Aston Martin) ért célba másodikként, a címvédő, és a vb-pontversenyben a vezetést ismét átvevő brit Lewis Hamiltont (Mercedes) pedig harmadikként intették le. Az Alpine első diadala mellett a Williams megszerezte szezonbeli első pontjait: Latifi a nyolcadik, Russell a kilencedik helyen ért célba. A szezon a nyári szünet után, négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik.
A hétvégén egyébként szép magyar siker is született, ugyanis eldőlt, hogy 2037-ig biztosan lesz Forma-1-es futam a Hungaroringen. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a elmondta, a felújítás reményei szerint már jövő tavasszal megkezdődhet. Elsőként a bejárati résznél az irodaház, a shop és a kávézó újjáépítésével kezdődne 60-90 milliárd forint költségű felújítás, ezt követné - a 2022-es futam után - a főlelátó elbontása és újraépítése, majd a 2023-as verseny után következne a paddock kiszélesítése és a főépület elbontása, újraépítése.