A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a BKV-nál a Világgazdaság szerint, azaz lassan nem az áramhiány, hanem a járművezetők hiánya jelenti majd a legnagyobb gondot a fővárosi tömegközlekedésben. Tehát már nem az a kérdés, jár-e majd a BKV, hanem hogy lesz-e, aki vezesse a járatokat.
Másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából, ebből tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. Ezzel gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása. A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza: nem éri el a 2400 főt sem, miközben 2021 elején a 2700-at közelítette.
Júniusban még csak elszórt esetekben fordultak elő, de júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások. Ma már átlagosan napi 50-60 esetben történik meg, hogy a BKV nem tud járművezetőt biztosítani, és ezek a járatok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak. A helyzet egyaránt sújtja Budát és Pestet.
A gazdasági napilap megtudta, a BKV menedzsmentje egyértelművé tette a városháza és a BKK előtt, hogy érdemi beavatkozás nélkül 2022 második felében a társaság csak tartós személyzethiány mellett lesz képes üzemelni, és nem tudja maradéktalanul biztosítani a menetrendi feladatok ellátását. Ez a gyakorlatban a szolgáltatási színvonal érzékelhető romlását jelenti, ami miatt a budapestiek a menetrendtől eltérő, ritkább, zsúfoltabb közlekedésre készülhetnek.