Végre eljön a nap, és szeptember 4-én, szombaton este találkozik a múlt, jelen és jövő a ferihegyi repülőmúzeumban. Újra felgyúlnak a fények a történelmi pilótafülkékben, duruzsolnak a fedélzeti rádiók, közben pedig pilóták, utaskísérők és műszakiak mesélnek a gépekről, pályafutásukról. Az ősz első repülős ünnepén egy MIG-21-es vadászgép is látható az Aeroparkban.
A 75 éve létrejött Malév múltjából és a hőskórból kaphatnak ízelítőt ezen az estén az érdeklődők. Olyan repülőemberek érkeznek a múzeumba, akik annak idején az Il-18-ason, a Tu-154-esen vagy a Tu-134-esen kezdték a pályafutásukat, és az igazán nagy gépen, a Boeing 767-esen fejezték be karrierjüket.
Az Aeropark éjszakáján számos kiállított repülőgép komoly életjeleket fog mutatni. Bekapcsolják az egyes rendszereket, életre keltik a berendezéseket, fényárban úsznak majd a történelmi pilótafülkék. De „a legkisebb nagygép”, az L-410-esbe is visszakerültek a kalibrálóberendezések. Szombaton ezek működését is bemutatják a szakemberek, sőt a hajtóművek átforgatása is megtörténik.
Egész este gurulnak majd a különleges, ma már oldtimer kategóriába tartozó repülőtéri autók. Kipróbálható lesz a Zsiguli, az előteres Wartburg, a rendőr Lada, valamint a legendás reptéri tűzoltóautó, a 40 tonnás Simba.
Délutántól hajnalig folyamatosan indulnak a tematikus séták, a Tu-154-es fedélzetén pedig egymást követik a légiutas-kísérő foglalkozások, amelyeken stewardessek engednek betekintést különleges hivatásukba. Az Aeropark A320neo szimulátorában bárki kipróbálhatja, milyen vezetni a világ egyik legmodernebb repülőgépét.