Még tavaly július 10-én jelent meg a Magyar Közlönyben az a kormányhatározat, amely kiemelt beruházássá emelte a Gellérthegyi Siklót, és aminek a megépítése most ismét lendületet kapott. Már elkészültek a tervek, valamint egy megvalósíthatósági tanulmány – a bekerülési költsége ennek 1,5 milliárd forint volt –, sőt a már elkezdődött építkezés addig nem folytatódhat, míg a területen feltárt régészeti leletek vizsgálata tart.
Amennyiben megvillan a zöld lámpa, a projekt kivitelezője, a Gellérthegyi Sikló Kft. – melynek 75 százalék tulajdonrészét Bató Csaba, Horváth Gábor és Kreinbacher József, a maradék 25 százalékot pedig a főváros, illetve a BKK – szerint a sikló akár 12-13 hónap alatt is megépülhet.
Maga a sikló – legalábbis ez derül ki Vitézy Dávid bejegyzéséből – a Döbrentei tér mellől indulna, a Hegyalja utat egy alagútban keresztezné, majd az Orom utca után a felszínen, azaz egy 4,5 méter magasban megépülő pályán folytatódik egészen a Citadella melletti végállomásig. Az összesen 300 méteres pályán elektromos meghajtású, zérókibocsátású és akadálymentes, egyenként 40 férőhelyes kabinok közlekednének, amivel 2 perc alatt meg lehetne tenni a távot.
Maga a Gellért-hegy, ami nemcsak a turisták, de a fővárosiak kedvelt találka- és pihenőhelye is, hiszen csodás panoráma nyílik a városra, másrészt a jó levegő is biztosított a megfelelő zöld területtel. Nos, ez a rész egy kicsit kisebb lesz, hiszen az engedélyekből kiderül, hogy az alsó és felső területen összesen 100 fát kell kivágni a sikló megépítéséhez.
A jelenleg 18-20 milliárd forintos bekerülési költséggel és 12-13 hónap alatt építendő sikló elméletileg 5 millió embert tud egy évben felvinni – ez óránként ezer embert jelent –, ami alapján a befektetés 17-18 év alatt térülhet meg. A Citadellánál pedig nemcsak egy állomás, de egy kávézó is várni fogja őket.