A kínaiak az MG-vel visszahelyezték a tömegmodellek világtérképére az angol autógyártást. Az ázsiaiak által felélesztett Morris Garage első modelljét 2017-ben mutatta be, a ZS városi crossover elsőkerék-hajtással, elektromos vagy benzines motorral érkezett. Ám nálunk csak tavaly kezdték el forgalmazni az MG-t.
A legkisebb, a ZS modell tulajdonképpen a Suzuki Vitara méretosztályába tartozik, és igazából sok mindenben komolyan felveszi a versenyt az Esztergomban készülő, nálunk nagyon népszerű, ám már eléggé koros szabadidőautóval. Ami a külsőt illeti, a ZS sokkal divatosabb, modernebb, csinosabb, mint a Vitara. A brit márka kínai gyártású SUV-ján látszik, komoly munkát végeztek a designerek. Bárhonnan mustráljuk, jól néz ki, abszolút megfelel a kor elvárásainak, ami a külsőt illeti.
Az arányai jók, stílusos és szép formájú, nincs görcsösen túl erőltetve a dizájn, mint a mai dél-koreai márkáknál. A kocsi orrában felfedezhetünk némi mazdás vonásokat, meg némi a korábbi Nissan Qashqait is bele lehet látni, de ettől még jó fest a ZS, csinos darab. És a nagy MG-logók elöl-hátul hirdetik a márkaidentitást. Szóval, az összkép rendben van, csinos, de nem agyondizájnolt autó a kis MG crossover.
A ZS valamivel nagyobb a fő konkurens Suzuki Vitaránál, és ez az utastérben is érezhető. Jól, kényelmesen el lehet férni benne. Hátul is tágas, nemcsak a láb fér el jól, de a fejnek is van elég hely, még a napfénytető ellenére is. A csomagtér 448 literes, ami ebben a kategóriában tisztességes méret. A Vitaráé például csak 375 literes. Minőségben, technikai színvonalban simán hozza azt a szintet, amit az európai vagy dél-kelet ázsiai konkurensek.
A Dacia Dusternél például sokkal minőségibb és komfortosabb. A Suzuki Vitaránál pedig modernebb a belső. Kellemes tapintású az öntött műanyagvarrással díszített műszerfal puha, szivacsos anyaga. A felületeket szénszálutánzatú díszítéssel dobták fel. Biztos, vannak olyanok, akiknek nem tetszik, hogy csak fel-le állítható a kormány, az utas ülésében nincs magasságállítás, hátul nincs szellőztetőnyílás az utasoknak, és a sminktükrök nincs megvilágítás, de ezek apróságok, akik ilyesmikre vágynak, azok más árkategóriában válogassanak. Egy nyomott árú, de tisztességesen összeszerelt autónál ez belefér. A térkínálat és a minőség abszolút korrekt az MG ZS-ben.
Jó megoldás, hogy a 10,1 colos érintőképernyő mellett vannak valódi gombok, kapcsolók is. Azért némi technikai kihívással küzdenek a kínaiak. Például, ha Bluetooth-szal telefonálunk az autóból, akkor eltűnik a navigáció, nem látjuk, merre vezet minket a térképen. A kijelző grafikájának a stílusa kissé megkopott, régies, s a nyomkodáskor a reakcióideje is lassú. Tehát ezen mindenképpen kellene javítani a következő generációnál.
Magyarországon a ZS kétféle motorverzióban (1,0 – 112 LE és 1,5 literes – 106 LE) kapható, s van belőle elektromos is (kétféle akkucsomaggal, 320 vagy 440 km hatótáv), minden esetben elsőkerék-hajtással. De, ami a legfőbb vonzereje, az az ára, 6,5 millió forintról indul, és ezzel fél millióval veri a már kissé koros, 7 millióról induló Suzuki Vitarát. Az elszálló árak korában az egyik legészszerűbb választás az MG ZS, amely csendes, csinos, kulturált autó és hosszú a garanciaideje (7 év). Akár így is hirdethetnék: reszkess, Vitara!