2025. 12. 20.

386.80 Ft

330.26 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Ünnepi ügyintézés: korlátozott nyitvatartás a kormányablakokban

Ünnepi ügyintézés: korlátozott nyitvatartás a kormányablakokban
10perc.hu
2025. 12. 20.
Fotó: Illusztráció

December 24. és január 5. között korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és kormányhivatalokban – közölte a minisztérium.

Korlátozott ügyintézésre kell számítani a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24. és január 5. között – tájékoztatta a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium szombaton az MTI-t. Az év végi igazgatási szünet és a munkanap-áthelyezések miatt az ügyfeleknek érdemes előre tervezniük, mert a legtöbb helyen csak január elején indul újra a teljes körű kiszolgálás.

A minisztérium közlése szerint a két ünnep közötti munkanapokon, vagyis december 29. és 31. között országszerte 22 kormányablak, valamint a Központi Kormányablak tart nyitva, naponta 8 és 12 óra között. A kormányhivatalok ugyanakkor továbbra is azt javasolják, hogy aki teheti, december 23-ig intézze el a halasztható ügyeit, mivel az ünnepi időszak után a kormányablakok csak január 5-én nyitnak ki újra.

Szűkített ügyintézés a két ünnep között

A tájékoztatás szerint december 29-én, 30-án és 31-én vármegyénként egy, a fővárosban pedig négy kormányablakban lesz lehetőség személyes ügyintézésre. Ezeken a helyeken elsősorban személyi okmányokkal, lakcímmel, TAJ-kártyával, Európai Egészségbiztosítási Kártyával, valamint DÁP- és NEK-regisztrációvalkapcsolatos ügyeket lehet intézni. Az elérhető ügytípusok pontos listáját a kormányhivatalok saját weboldalain tették közzé.

A minisztérium arra is felhívta a figyelmet, hogy a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti az igazgatási szünet, ami különösen fontos lehet azok számára, akik például az Otthon Start Fix, háromszázalékos lakáshitel iránt érdeklődnek. A TB-jogviszony-igazolást – amely harminc napig érvényes – ezért célszerű online igényelni, mivel az elektronikus kérelem a hivatali szünet alatt is a beadás napján megérkezik az ügyfél elektronikus tárhelyére, ha minden adat hiánytalan.

Mikor indul újra a teljes működés?

A közlés szerint a földhivatalok január 7-én nyitnak ki először, ugyanakkor az igazgatási szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től kezdik feldolgozni, és a széljegyzés is ettől a naptól történik meg. Éppen ezért a hatóságok azt javasolják, hogy a kérelmeket lehetőség szerint december 23. előtt nyújtsák be.

Fontos ugyanakkor, hogy a kormányhivatalok és a járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladatokat az igazgatási szünet idején is ellátják, viszont a folyamatban lévő eljárások ügyintézési határidejébe az igazgatási szünet időtartama nem számít bele.

További cikkek