Többórás sorban állás, tűző nap, idős és súlyos betegek – ezek a körülmények fogadták azokat a pácienseket, akik Győrben szerettek volna időpontot kérni MR- vagy röntgenvizsgálatra. Az RTL Híradó számolt be először az esetről, amely azóta nagy visszhangot kapott, miután a történet a közösségi médián is terjedni kezdett.
Az RTL tudósítása szerint „az utcára is kiért az a sor Győrben, amiben a betegek órákon át álltak a tűző napon a kórház területén, hogy időpontot kapjanak az MR- és röntgenvizsgálatokhoz.” A beszámolóban szerepel, hogy a várakozók között volt egy idős, agydaganatos nő, akinek szintén végig kellett állnia a sort – egyeseknek több mint három órát kellett várniuk, mire bármilyen előrelépés történt.
A helyzet megoldása csak akkor kezdődött meg, amikor az ügy nyilvánosságot kapott. „Sem az Affidea, sem a kórház nem tett semmit a képtelen helyzetbe hozott emberekért, akik között akadt olyan, aki több, mint 3 órát állt a sorban, míg a sztori el nem kezdett terjedni a Facebookon, majd az RTL be nem érdeklődött.” Ezt követően a kórház megnyitott egy zárt folyosórészt a várakozóknak, hogy legalább árnyékba kerülhessenek.
A riportból az is kiderült, hogy a tumultus nem egyedi eset, hanem rendszerszintű probléma: a győri kórházban az államilag finanszírozott képalkotó diagnosztikát az Affidea nevű magánszolgáltató végzi, amely havonta mindössze egyetlen alkalommal biztosít lehetőséget időpontkérésre. Ez magyarázza a rendkívüli tömeget és a kialakult káoszt.
A kritikus helyzetet látva egy helyi önkormányzati képviselő palackos vízzel próbált segíteni a várakozóknak – ez volt az egyetlen azonnali segítség, ami a hivatalos szervek tétlensége mellett érkezett - jelent meg a 444 oldalán.