EUR: 408,78 Ft
USD: 388,17 Ft
CHF: 415,11 Ft
GBP: 476,48 Ft
HRK: 54,13 Ft
RON: 82,89 Ft
RSD: 3,48 Ft

Mai névnap:

Tutira mentek Szambaország Volkswagenjével

10perc.hu/Kiss B. László
1 hónapja
Kiemelt kép: 10perc.hu

Teszteltük a Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG Style crossovert, az eredmény megnyugtató.

Az új Taigo a Polo és a T-Cross között áll a VW kínálatában, s előbbinél divatosabb, utóbbinál pedig szebb, stílusosabb. Méretben nagyjából ugyanakkora. Papíron tehát elég jók a kilátásai.

A kis kupésított szabadidőautó formailag amolyan tutista, az emberek többségének bejön ez a külső, mintha egy közvélemény-kutatás végeredményét gyúrták volna össze ebben a kocsiban a VW designerei.

A Brazíliában gyártott Taigo a fantáziadúsabb Volkswagen modellek közé tartozik, arányos, stílusos és divatos is, de azért nem olyan menő és izgalmas, mint a már nem épp fiatal Toyota C-HR. Nagyon azért nem emeli meg a pulzust. Pont azt adja, amire a vásárlóknak szüksége van, jó kiállású kupé-SUV, s ezekre nagy a kereslet mostanság.

Nappali menetfény nemcsak a lámpákban van elöl, hanem elnyúlik az egyiktől a másik fényszóróig, mint a Golfban, ám ez inkább bazári, mintsem menő. Terepjárós robusztusságot mutatnak a kerékjáratok műanyag védőívei és az ajtók alját fedő plasztik betétek.

Ám ennek az autónak a város a valódi terepe. A krómbetétek ugyanakkor némi eleganciát is adnak a külsőnek. És ez a Kings-vörös elnevezésű metálfényezésben is elég jól fest a Taigo.


Pont azt adja, amire a vásárlóknak szüksége van, jó kiállású kupé-SUV, s ezekre nagy a kereslet mostanság       Fotó: 10perc.hu


A kis crossover belül nagyobb, mint amilyennek kívülről tűnik. Az alap, hogy elöl jól el lehet férni a kocsiban, ám jó sok hely van hátul is. Tér tehát van, de sajnos se kartámasz nincs, se középső levegőkilépő a második sorban ülőknek.

Kár, hogy a T-Cross tologatható üléspadja vagy legalább a ledönthető utasoldali üléstámla nem javítja a Taigo variálhatóságát. Minőségérzetre egész jó az utastér, jobb, mint a T-Cross, bár az ajtóborítás elöl és hátul is kemény, olcsó műanyag.

A könyöklőkre azért raktak valamennyi puhított textilfelület. A műszerfal felső része kellemes tapintású, szivacsos anyagú. A látvány nincs túlbonyolítva, amolyan klasszikus, tipikusan volkswagenes, de jó összbenyomást kelt.

A sofőr előtti digitális kijelző mutatós, de alig variálható a képe, ellenben a komolyabb VW-modellekével. A főképernyő viszont rendben van, sok hasznos információt megtalálunk benne, s a kezelése is egyszerű, logikus. Szerencsére a különálló klímapanel is megmaradt.


A műszerfal felső része kellemes tapintású, szivacsos anyagú     Fotó: 10perc.hu


A csomagtartó meglepően nagy, 440 literes a tér, amely jól variálható és még jobban pakolható. Csak összehasonlításképpen, a Golfé 380 literes. A padló magassága is állítható, ám ezzel sem lesz teljesen sík az alja a ledöntött hátsó ülésekkel 1122 literes raktérnek.

De lényegesebb rész talán inkább elöl van az elszabaduló benzinárak miatt. A költségek miatt az manapság jobban érdekli a vásárlókat. A Volkswagen Taigóból van egy fickósabb, 1,5 literes motorral szerelt változat is, de nálunk a visszafogottabb, a 999 köbcentis, turbós, háromhengeres erőforrással járt.

A kezdeti gyorsításkor meg tud lendülni, amikor bekapcsol a turbó, lent nyomatékos, s kétezres fordulatszámtól rendelkezésre áll a 200 newtonméter, de sok élményt nem ad ez a hajtómű – persze ezen a szinten nem ez a lényeg. Az már fájdalmasabb, hogy az étvágya nagyautós. Belvárosi forgalomban simán eszik 9-10 litert, pedig ez egy kis motor. A vegyes érték 7 liter fölötti. Nem mentsége, de tény, hogy a hasonló kis háromhengeresek, a mai 1,0 literesek is hasonlóan iszákosak, ugyanakkor az 1.5 TSI simán takarékosabb ennél.

A németek urbánus terepjárófélesége könnyen irányítható, jól, de unalmasan vezethető kocsi. A 7 fokozatú DSG automataváltó a Taigo talán leggyengébb pontja. Elinduláskor és parkoláskor a duplakuplungos szerkezet sokszor igen darabosan működik, pedig menet közben legtöbbször lágyan vált. Ez sokszor elég idegesítő tud lenni. Városi használat során azért kényelmes tud lenni a váltó.


Kétféle motorral kínálják a Taigot: egy 1000 és egy 1500 köbcentissel     Fotó: 10perc.hu


Ez az autó a vásárlói igények teljes körű kielégítése, divatos a formája, de volkswagenesen izgalommentes, amolyan igazi tutista. És mint azt tudjuk, manapság nagy a kereslet az ilyen típusokra. Az ár persze sok mindent meghatároz, de hát ez egy VW, amely sosem volt olcsó. Ugyanakkor hiányossága, hogy nincs belőle dízel vagy hibrid, pláne elektromos.


Műszaki adatok

Motor: 999 cm3

Teljesítmény: 110 LE, 200 Nm

Végsebesség: 191 km/h

Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,9 s

Vegyes fogyasztás: 7,7 l/100 km

Alapár: 8 923 570 Ft

Tesztautó ára: 10 848 000 Ft


Külső: 3

Belső: 4

Ár/érték: 3


Előny/hátrány

+ Divatos forma, tágas belső, nagy csomagtartó,

- Nagy étvágy, darabos automataváltó


Kapcsolódó galéria




Hirdetés
Hirdetés