EUR: 389,48 Ft
USD: 361,73 Ft
CHF: 391,65 Ft
GBP: 435,38 Ft
RON: 79,43 Ft
RSD: 3,32 Ft

Mai névnap:

Rezsiválság: idén az emberek az elszabadult költségek miatt kevesebbet költenek karácsonykor

10perc.hu
2 hónapja
Kiemelt kép: Pixabay

Akik nem ajándékoznak, azoknál jellemzően az a családi megegyezés, hogy az együttlét a fontosabb, nem az ajándék (56 százalék), de jelentős azok aránya is, akik anyagi okokat jelöltek meg az ajándékozás elhagyására (40 százalék).

Érdekes és tanulságos adatokat hozott nyilvánosságra a MediaMarkt a megbízásából az Opinio Institute közvéleménykutató cég által elkészített november végi reprezentatív felmérésből. Kiderült többek között, hogy a magyarok 53 százaléka az idén kevesebbet költ majd ajándékokra karácsony előtt, mint szeretne.

A felmérés szerint a megkérdezettek csaknem 80 százaléka vesz ajándékot idén, és az áremelkedés miatt a harmaduk még többet is költhet, mint tavaly. A válaszadók 67 százaléka ugyanakkor 30 ezer forintnál kevesebbet fog kiadni az ünnepi időszakban.

A válaszadók 12 százaléka mondta azt, hogy csak a gyerekeknek fog ajándékot vásárolni, 9 százalékuk pedig biztos abban, hogy nem kerül meglepetés a fa alá, további 15 százalék viszont még nem döntötte ezt el.


A válaszadók 12 százaléka mondta azt, hogy csak a gyerekeknek fog ajándékot vásárolni     Fotó: Pixabay


A kistelepülésen élők és az alacsonyabb végzettségűek az átlagnál jóval kisebb összeget, 10 ezer forintnál is kevesebbet fognak beosztani. A diplomások közel negyede 30-50 ezer, másik negyede még többet, 50-100 ezer forint között tervez költeni.

Akik nem ajándékoznak, azoknál jellemzően az a családi megegyezés, hogy az együttlét a fontosabb, nem az ajándék (56 százalék), de jelentős azok aránya is, akik anyagi okokat jelöltek meg az ajándékozás elhagyására (40 százalék). A nem ajándékozó válaszadók negyede nem akar újabb tárgyakat halmozni.

A felmérés alapján az ajándékok válogatásában ma már egyértelműen az online megoldások vezetnek, az idősebbek körében is. A személyes beszerzés ennek ellenére nem szorult háttérbe, hiszen majdnem minden negyedik válaszoló továbbra is szeret az áruházakban körülnézni, mielőtt vásárolna - olvasható a közleményben.