Mai névnap:

Prémium szintre lépett az új Nissan Qashqai

10perc.hu/KBL
1 hónapja
Kiemelt kép: 10perc.hu

Bemutatkozott hazánkban az új Nissan Qashqai, amely minőségben a prémium szintet karcolja. Ugyanakkor a japánok bestsellerére őszig várni kell, csak akkortól lesz kapható itthon.

A Nissan Qashqai története már több mint 15 éve kezdődött, 2006-ban egy új kategóriát teremtettek a japánok, ez volt az első kompakt crossover, amelyet aztán minden gyártó elkezdett másolni. Persze jó okkal, a Nissan Qashqai tarolt a piacon, az eddigi két generációból több mint 3 millió példány fogyott, most pedig itt a harmadik verzió.

Az új generációs modellel eléggé egyértelmű célt tűztek ki, meg kívánják őrizni piacvezető pozíciójukat. Ezt pedig úgy próbálják elérni, hogy prémium szintű utasteret kínálnak középkategóriás áron. A külső design ugyanis vagy bejön valakinek, vagy nem. A minőségi belsőt azonban mindenki érzi, nem stílus kérdése.

A Nissan Juke által bevezetett kicsit sci-fis orrot kapott az új Qashqai, de azért nem annyira a földtől elrugaszkodott. A harmadik generáció merész, de összességében jól néz ki, sőt, élőben még jobban is fest, mint a képeken. A forma megosztóbb, mint az elődé, ám ugyanez a helyzet a Juke-kal is, de az is sikeres, szóval, valószínűleg ezen nem fog múlni a modell sikere.


Az új generációs modellel eléggé egyértelmű célt tűztek ki, meg kívánják őrizni piacvezető pozíciójukat     Fotó: 10perc.hu


A belsőn pedig pláne nem, ugyanis minőségi szintet léptek az Qashqai-jal. A komfortérzet már-már az Audit vagy a BMW-t idézi. Az utastérbe a korábbiaknál minőségibb, puhább tapintású anyagok kerültek. Olyanok, amelyekkel egyből otthonosan érzi magát az ember a Qashqaiban. A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelző sokféleképpen állítható, akár a navit is oda vetíthetjük – ez is audis megoldás.

A középkonzol tetején az Android Auto és Apple CarPlay támogatású érintőképernyős kijelző 9 colos, olyan mint egy táblagép, sokfelé barangolhatunk, rengeteg minden előhívható benne. Ugyanakkor nagyon egyszerűen, ésszerűen működik. A digitális műszerblokkot a szélvédőre vetítő 10,8 colos head-up display is kiegészíti. A sok új technikai kütyü között van a ProPILOT legfrissebb verziója, amely már a sebességhatárokhoz is alkalmazkodik.


A komfortérzet már-már az Audit vagy a BMW-t idézi     Fotó: 10perc.hu


A 11 színben és 5 kéttónusú fényezéssel rendelhető új Qashqai a típus történetében először mátrixos Full-LED fényszórókat kapott. A kompakt divatterepjáró 3,5 centiméterrel hosszabb, 3,2 centivel szélesebb és 2,5 centivel magasabb az elődjénél. A tengelytávolság 2 centiméterrel nőtt, s ez azt jelenti, hogy a bent ülőknek a korábbiaknál tágasabb tér áll rendelkezésükre. Még hátul is nagyon kényelmesen el lehet férni. Az áttervezett hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtartó kapacitása 50 literrel nőtt.

A Nissan szerint a legfőbb újítások közé tartozik a hajtáslánc. Az új Qashqai már csakis benzines és benzines-elektromos hibrid motorokkal készül. Dízel nincs és nem is lesz, és ez hiba, mert az előző generációk gázolajos változatai nagyon népszerűek voltak. Ahogyan plug-in hybrid és elektromos sincs tervben. Szóval, hajtáslánc-fronton nem indítottak offenzívát a Nissannál a bestseller modellel.


A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelző sokféleképpen állítható, akár a navit is oda vetíthetjük    Fotó: 10perc.hu


Aki Qashqait akar, az választhatja az 1,3 literes turbós benzinmotort 12V-os lágy hibridrendszerrel, 138, valamint 156 lóerős teljesítménnyel. A kínálat csúcsa pedig az E-Power verzió, amelyet a 187 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja. Érdekes megoldás ez, mert nem villanyautó, hanem akkumulátor helyett a töltéséről az 1,5 literes, 154 lóerős, benzinmotor gondoskodik. Állítólag olyan fogyasztás produkál, mint egy gazdaságos hibrid. Ugyanakkor az E-Power rendszer olyannyira villanyautós vezethetőséget ígér, hogy még a Leafből ismert e-Pedal-t is megkapta.

Érdekes, egyedi formával és prémium minőséggel érkezik majd az új Nissan Qashqai, de sajnos nem most, pár hónapot, őszig várni kell rá. Az összetéveszthetetlen stílusú crossover ára is jónak tűnik, 7.999.000 forintról indul. Ez persze nem kevés pénz, de mára annyira elszálltak az árak és az euróárfolyam, hogy az 1,0 literes alap Volkswagen Golf is innen indul. Ahhoz képest a Qashqai azért igencsak méretesebb darab.


Kapcsolódó galéria



Elküldés e-mail-en Elküldés Viber-en
Hirdetés
Hirdetés