392.98 Ft

366.59 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Itt a csúcsváltozat a japán népautóból

10perc.hu/Papp Gyula
2022. 04. 13.
Itt a csúcsváltozat a japán népautóból

A Toyota sportrészlege, a Gazoo Racing kezelésbe vette a márka egyik legnépszerűbb modelljét és megalkotta a 304 lóerős Corolla GR-t, ami az év vége felé jelenhet meg Európában.

A Toyota elnökének, Akio Toyodának a kívánsága volt az, hogy legyen újra egy Corolla, amely magával ragadja az ügyfeleiket. A kérést tettek követték, és a kívánság mára valósággá vált.

A japán autógyár elmúlt években a versenypályákon sikert sikerre halmozó, a nagyközönségeket pedig különleges utcai sportautók sorával kényeztető versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing a közelmúlt Kaliforniában tartotta a vadonatúj hot hatch sportos autója, a Corolla GR világpremierjét.



Míg a kifejezetten versenycélokra fejlesztett Toyota Yaris GR csak körvonalaiban és stíluselemeiben idézi az azonos nevű városi kisautót, és valójában teljesen új konstrukció, és csak háromajtós, addig a Corolla GR esetében elegendőnek látták az ötajtós vázszerkezet megerősítését. A hátsó kerékdobok, a padlóalagút, valamint az üzemanyagtartály előtti padlólemez merevítésén kívül préselt szénszálas tetőlemez biztosítja a szükséges szerkezeti szilárdságot.

A belteret is a sportossá tették: GR-logóval hímzett, erősen formázott üléseket találunk a Corolla GR-ben, a műszerfalat és a kormánykereket dekoröltések díszítik, a sebességváltó gombját egy limitált széria erejéig Morizo, azaz Akio Toyoda cégelnök aláírása díszíti.



Abszolút újdonság a sofőr előtt a digitális GR műszeregység, amely egy 12,3 colos, színes kijelzőre épül. Ezen a fordulatszám és a sebesség mellett megjeleníti többek között az összkerékhajtás aktuális üzemmódját, a turbónyomást, a kapcsolt sebességfokozatot, valamint a hossz-, illetve oldalirányú gyorsulás mértékét.

A Toyota Corolla GR lemezei alatt a Yaris GR 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának megerősített verziója található, amely 304 lóerős teljesítményre képes. A GR-FOUR 4WD összkerékhajtás továbbfejlesztésével a Corolla GR egy olyan autó lett, amely a határokon túl is biztonságosan és határozottan vezethető.



Annak érdekében, hogy még stabilabbá tegyék a modellt a mérnökök, a kiindulási alapnak számító Toyota Corolla Sport futóművét alaposan átalakították: a sport-Corolla nyomtávja elöl 60, hátul 85 mm-rel szélesebb, így a hosszú tengelytáv stabilitása mellett kanyarban is kiemelkedő képességeket nyújt. Az eredmény: sportos vezethetőség, abszolút nyugalomban.

A fokozott praktikum érdekében a Corolla GR megőrizte az ötajtós, ötszemélyes kialakítást, vagyis normál hétköznapi használhatósággal is rendelkezik a kiemelkedő vezetési élmény mellett. Ez a modell még tovább bővíti a Toyota kínálatát olyan sportautóként, amelynek élvezetes vezethetősége és teljes értékű használhatósága számos ügyfélnek ad majd élményautózást.



Az árról egyelőre nem közölt részleteket az importőr, de valószínűleg 10 millió forint felett indul. A japán cég a 2023-as modellévre mindössze 8600 Toyota Corolla GR-t készít – ebből 6600 darab jut az észak-amerikai piacra, a világ többi része, beleértve Kínát, Japán és természetesen Európát is, összesen 2000 darabot kap a forgalmazás első évében. Tehát nem árt már most érdeklődnie annak, aki ilyet szeretne.

Főkép forrása:
Toyota

További cikkek