Mai névnap:

F1 Magyar Nagydíj: Max Verstappen a Hungaroring hőse, pokoli mélyből mennyei magasságokba emelkedett

10perc.hu
1 hete
Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt

A világbajnoki címvédő holland a 10. helyről rajtolva utasította maga mögé a vetélytársakat a Red Bull egészen kiváló stratégiai húzásának következtében.

Amikor Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a szombati időmérőn káromkodva szállt ki a Q3-at követően az autójából, miután csak a 10. rajthelyet tudta megszerezni, nem sokan fogadtak volna még arra sem, hogy akár dobogóra állhat a 37. Magyar Nagydíjon. Aztán a vb-címvédő megrázta magát, és egészen parádés teljesítménnyel megnyerte a futamot.

A 24 éves vb-címvédő  először győzött a Hungaroringen, és majdnem akkora bravúrt hajtott végre a mogyoródi pályán, mint annak idején 1989-ben Nigel Mansell, aki egy Ferrariban ülve a 12. rajtpozícióból volt képes nyerni. A bajszos brit akkor még azt a bravúrt is bemutatta, hogy nagy riválisát, Ayrton Sennát egyszerre előzte meg a svéd Stefan Johanssonnal.


Remek versenyt hozott a 37. Magyar Nagydíj a Hungaroringen    Fotó: MTI/Kovács Tamás


Verstappen a tizedik helyről rajtolva úgy győzött, hogy riválisainak szinte esélyük sem volt arra, hogy megnehezítsék a dolgát. A holland pilóta pályafutása 28. futamgyőzelmét aratta, ezzel a háromszoros világbajnok brit Jackie Stewartot megelőzve immár egyedül áll az örökranglista nyolcadik helyén. Összetettbeli előnye pedig immár 80 pont kilenc futammal a világbajnokság vége előtt.

„Nehéz elhinnem, ami történt. Persze bíztam benne, hogy közel tudok majd kerülni a dobogóhoz, de nehéz körülmények vártak ránk. Szerencsére nagyon jó stratégiát választottunk és mindig a megfelelő időben álltunk ki kerékcserére. Jók voltak a kivezető körök, a végén pedig még a megpördülés ellenére is meg tudtuk nyerni a versenyt. Őrült verseny volt, sokat csatáztam ma, de nagyon élveztem! Boldog vagyok” – közölte a holland, aki a nyári szünetben kempingezve készül az év második felére.


A holland pilóta pályafutása 28. futamgyőzelmét aratta, ezzel a háromszoros világbajnok brit Jackie Stewartot megelőzve immár egyedül áll az örökranglista nyolcadik helyén     Fotó: Czeglédi Zsolt


A Hungaroring másik nagy nyertese a Mercedes volt, hiszen George Russell pole pozícióját követően a francia versenyhez hasonlóan dupla-dobogóval zárt. A második helyen ezúttal is a hétszeres világbajnok, nyolcszoros hungaroringi győztes, Lewis Hamilton végzett, mégpedig a hetedik pozícióból rajtolva.

„Nagyon szenvedtem a futam elején, ezért nem lehettem biztos abban, hogy elkapom az előttem lévőket. Később folyamatosan egyre jobban éreztem magamat az autóban, javult az egyensúlya, és a rajtom sem volt rossz. Szeretném megköszönni a csapatomnak, akik sosem adták fel ebben a kemény szezonban. Az, hogy két egymást követő futamon lehetett itt mindkét autónk dobogós helyen, nagyon különleges eredmény a számunkra” – mondta Hamilton a futamot követően, majd elismerte, ehhez az eredményhez azonban kellett a vártnál jóval hűvösebb idő is.


A második helyen ezúttal is a hétszeres világbajnok, nyolcszoros hungaroringi győztes, Lewis Hamilton végzett, mégpedig a hetedik pozícióból rajtolva     Fotó: Kovács Tamás


Csapattársa, a pole-ból rajtoló Russell végül harmadik lett, ám Verstappen és Hamilton csak a jobb gumistratégiájának köszönhette, hogy a fiatal brit előtt végzett, aki így is legyőzte az előzetesen a legnagyobb esélyesnek tartott Ferrarikat.

„Amikor az elején a lágy gumikkal mentünk, akkor azt éreztem, hogy jó rajtot vettünk és az első szakasz jó volt, de a vége felé a közepes keverék és az eső miatt eléggé szenvedtem. Lewisnál jobb volt a hőmérséklet, megint csodás munka a csapattól, tegnap pole-pozíció, ma dupla pódium, úgyhogy egyértelműen haladunk előre, ezért nagyon büszke vagyok a munkára, amit mindenki végzett” – nyilatkozta önfeledten a Mercedesről Russell.

A maranellóiak újfent csalódást okoztak, igaz, ezúttal a csapat mondott csődöt és hagyta cserben a pilótákat. A győzelemre hajtó Charles Leclerc autójára feltették a kemény keverékű abroncsot, ami egész hétvégén senkinél sem működött, majd a fokozatosan visszaeső monacóit újra kihívták kerékcserére, így végül a 6. helyen zárt.


A pole-ból rajtoló Russell végül harmadik lett      Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt


Carlos Sainz Jr. sem járt jobban, a spanyol is a győzelemért harcolt, azonban a csapatnak sikerült mindkét kerékcseréjét elrontani, így a végén még a dobogóról is lemaradt. „Ma csapatként látványos vereséget szenvedtünk. Az első kerékcserémnél elvesztettem az esélyét, hogy George Russell elé vághassak, mert túl lassú volt a bokszmunka. A kerékcserékben ma különösen gyengék voltunk, bízom abban, hogy a nyári szünet után sokkal erősebben térünk vissza” – nyilatkozta keserűen Sainz.

A világbajnoki idény augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban folytatódik.

A 37. Magyar Nagydíj végeredménye

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:39:35.912 óra, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.834 másodperc hátrány, 3. George Russell (brit, Mercedes) 12.337 mp h., 4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 14.579 mp h., 5. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 15.688 mp h., 6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 16.047 mp h., 7. Lando Norris (brit, McLaren) 1:08.300 perc h., 8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h., 9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h., 10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1 kör h.

A vb-állása

Pilóták: 1. Verstappen 258 pont, 2. Leclerc 178, 3. Pérez 173, 4. Sainz Jr. 156, 5. Russell 158, 6. Hamilton 146, 7. Norris 76, 8. Ocon 58, 9. Bottas 46, 10. Alonso 41.

Konstruktőrök: 1. Red Bull 431 pont, 2. Ferrari 334, 3. Mercedes 304, 4. Alpine 99, 5. McLaren 95, 6. Alfa Romeo 51, 7. Haas 34, 8. Alpha Tauri 27, 9. Aston Martin 20, 10. Williams 3.




Hirdetés
Hirdetés